środa, 18 czerwca 2014

Babka włoska
Dlaczego włoska? 
Ostatnio przyjechała z Włoch koleżanka mojej mamy. Na krótkie odwiedziny. Gdy dowiedziała się, że lubię/interesuję się gotowaniem i prowadzę kulinarnego bloga od razu podała mi pyszny i niezawodny przepis na puszystą babkę z kokosami, którą ona bardzo często piecze.
Postanowiłam go wypróbować - faktycznie ciasto się udało i wyszło bardzo smaczne. Przepis sprawdzony, więc polecam go każdemu, koniecznie z lemoniadą - zwłaszcza w takie upalne dni jak ostatnio:-). Babkę można spokojnie modyfikować, np. zamiast mielonych kokosów dodać mielone orzechy lub spróbować zrobić ze zdrowszej mąki... popróbujcie, a ja chętnie przeczytam Wasze pomysły w komentarzach. Zapraszam do pieczenia!!!

SKŁADNIKI:
-2 jajka
-1/2 szkl. cukru (można więcej)
-1 szkl. wiórek kokosowych
-1 mała śmietana lub jogurt
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-szkl. mąki

PRZYRZĄDZENIE
1. Jajka ubić na puszystą masę. Delikatnie dosypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i zmiksowanymi w młynku wiórkami kokosowymi. Dodać śmietanę/jogurt. Wymieszać. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i piec około 40 minut lub do całkowitego upieczenia się:-).

 

3 komentarze:

  1. Nie mam takiego talentu kulinarnego jak ty, ale chętnie zrobię taką babkę, ponieważ przepis wygląda na łatwy, a ciasto jest przepiękne i mam nadzieje, że smaczne.....:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog :)
    Będzie mi bardzo miło jeżeli zerkniesz do mnie i pozostawisz po sobie ślad ;) http://unearthlyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń