poniedziałek, 7 października 2013

 Ciasto waniliowo czekoladowe

Któż by nie chciał zjeść jakiegoś pysznego ciasta w piątek wieczorem? Hmm? Postanowiłam je sobie upiec sama... Pyszności piekę co tydzień:). Nie ma to jak dobry, słodki wypiek na koniec ciężkiego i zapracowanego tygodnia! To też idealny sposób na zwalczenie jesiennej chandry. ponieważ czekolada poprawia samopoczucie, a wanilia rozgrzewa i dodaje kuszącego podniebienie zapachu tym razem zdecydowałam się na połączenie tych smaków.
 Miniony, dość zimny piątek postanowiłam osłodzić sobie czekoladowo - waniliową babką. Miałam niewiele czasu,bo wieczorem wyjeżdżałam z rodzicami na weekend.
Na dodatek połowy potrzebnych do wypieku składników nie było w domu. Brakowało: czekolady, masła i mąki pszennej,więc szybko pobiegłam po nie do sklepu (na szczęście jest w pobliżu), ale cenne minuty uciekały...
Gdy już przygotowałam masę i wlałam ją do formy, zorientowałam się, że w pośpiechu zapomniałam dodać proszku do pieczenia.(okazało się potem, że niczemu to nie zaszkodziło, ciasto jakimś cudem i tak wyrosło!). Sprawdziło się też powiedzenie, że nieszczęścia chodzą parami - piekarnik nie zadziałał, nie nagrzewał się! Pomyślałam, że szkoda byłoby zmarnować tak ładnie wyglądające - jeszcze nie ciasto...Wpadłam na pomysł, by poprosić o pomoc sąsiadkę i upiec je w jej piekarniku. Oczywiście ta się zgodziła, pod warunkiem, że dam jej spróbować gotowej babki. Ciasto zostało uratowane!
Gdy rodzice wrócili do domu zjedli mój pyszny deser zamiast obiadu. Nie domyślili się ile miałam z nim kłopotu,  nie pisnęłam im o tym ani słowa. Najedzeni i zadowoleni (chrupiąca czekolada w cieście wszystkim poprawiła humory) udaliśmy się w podróż, ale to już całkiem inna historia.

OTO PRZEPIS na waniliowo-czekoladową babkę na zimny piątek:
  • 170g cukru
  • 175g bardzo miękkiego masła
  • płaska łyżeczka wanilii w proszku
  • 3 jajka
  • 225g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50g gorzkiej czekolady 
  • kakao do posypania                                                                                                                                                                                                                                                              1.Posmarować cienko tłuszczem prostokątną formę do pieczenia.Odstawić na bok.
2.Łyżką utrzeć masło z cukrem na puszystą masę
3. Dodać wanilię mąkę i proszek do pieczenia, zamieszać i dodawać stopniowo jajka, starannie je ucierając.
4. Podzielić masę na pół.
5. Do jednej części masy dodawać stopniowo roztopioną w wodnej kąpieli czekoladę i delikatnie wymieszać ją z masą.      
6.Przełożyć masę waniliową do formy i wygładzić wierzch.Potem nałożyć na nią masę czekoladową.
7.Piec w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni C przez 35 minut.
8.Ciasto zostawić w formie na kilka minut do ostygnięcia, następnie przełożyć na talerz.
 
SMACZNEGO!!!
 
Ciasto jest kruche z wierzchu, dzięki czekoladzie
 Kusi waniliowym aromatem
Można je mrozić, ale rzadko się  to udaje, bo szybko znika z talerza
                           

 
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz