wtorek, 8 października 2013

Szybkie ,,BAWIMORDKI''
Po obiedzie zawsze mam ochotę na coś słodkiego. Nie zawsze jednak w domu są jakieś słodycze. Poza tym, choć jestem łasuchem, staram się je ograniczać, bo jak wiadomo nie są zdrowe, a do tego mają dużo kalorii. To co tu pokażę też ma dużo kalorii, ale też dużo witamin, błonnika i mikroelementów. 
To orzechowe "bawimordki" (tak w domu nazywamy przekąski).  
Są one łatwe do zrobienia, można je zjeść zamiast chipsów siedząc przed telewizorem lub jako deser po obiedzie.
 Wpadłam na zrobienie tego przysmaku dzisiaj po obiedzie. Choć się najadłam, to nie opuszczała mnie ochota na słodki smak. Oczywiście potrafię wytrzymać bez słodyczy bardzo długi czas, ale....nie dzisiaj! Ochota na coś słodkiego była bardzo silna i nie chciała odejść. I wtedy spojrzałam na paczkę orzechów leżącą na blacie kuchennym, otworzyłam ją i zaczęłam chrupać. Po zjedzeniu kilku sztuk wpadłam na pomysł by oblać je płynnym miodem i posypać zdrowymi płatkami - ja wybrałam te najzdrowsze - jaglane i gryczane. Szybko i "sweetaśnie". Polecam! Niekomplikowane bawimordki zaspokoiły moją ochotę na słodycze, a po ich zjedzeniu nie miałam wyrzutow sumienia, że skonsumowałam tylko puste kalorie. 

SKŁADNIKI:

- płatki jaglane
-płatki gryczane
-orzechy włoskie        
-miód
-szczypta szafranu(do ozdoby)

 PRZYRZĄDZENIE:
Orzechy oblać miodem,następnie obtoczyć je w płatkach i ozdobić.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz