niedziela, 13 października 2013

Pyszna Pizza? Nie dla mnie!

 Dlaczego nie dla mnie? Ogólnie nie lubię pizzy, ale za to uwielbiam robić ją dla innych. Ja robię sobie suchy placek, który smaruję np. nutellą.
 Pizza pochodzi z Włoch, świetnie się zaadaptowała w innych krajach na całym świecie. Można ją zamówić w wielu restauracjach i pizzeriach, ale lepsza jest ta domowa! Nadaje się na obiad jak i na kolację, na imprezy i jako przekąska pomiędzy posiłkami. Jeśli jest zrobiona z lekkimi, głównie warzywnymi dodatkami to nie jest nawet taka tucząca. Nie posypujmy ją tylko kilogramami żółtego sera! Wystarczy kulka, białej mozzarelli!
 Jak już wspomniałam, nie lubię normalnej pizzy, więc gdy byłam we Włoszech to poprosiłam w jednej campingowej restauracji o pizzę z nutellą. 
Na początku szef kuchni nie chciał się zgodzić powiedział, że to nienormalne i że to obraza dla włoskiej kuchni, a wręcz kpina. Za moją namową w końcu się zgodził.  Specjalnie ją dla mnie robił do końca mojego pobytu na tym campingu. Pewnie w kuchni stukał się w czoło, ale jak mówi przysłowie: "klient nasz pan"! Warto było pomarudzić, bo była pyszna!!!

Oto przepis na pizzę dla gości:

Ciasto:

• 250 g mąki pszennej
• 150 ml ciepłej wody
• 15 g świeżych drożdży lub 7 g suchych instant
•  1 łyżeczka a soli
• pół łyżeczki cukru
• 1 łyżka oliwy z oliwek
 


Dodatki
  • Pół małego brokuła
  • kulka mozzarelli
  • pomidory  z puszki
  • ząbek czosnku
  • resztki kurczaka  (z poprzedniego obiadu) lub kilka plasterków szynki
  • świeże zioła: rozmaryn, bazylia i inne
    Wykonanie 

    • Drożdże rozpuścić rozetrzeć cukrem i ciepłą wodą, dodać 3 łyżki mąki. Odstawić na 15 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
    • Mąkę wymiesza z solą. Wlać wyrośnięte drożdże, oliwę oraz resztę ciepłej wody. Wyrabiać dokładnie ciasto (najlepiej mikserem) aż będzie elastyczne i gładkie. Przykryć czystą ściereczką i odstawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia (powinno podwoić swoją objętość)
    • Gdy ciasto rośnie przygotowujemy sos.
    •  Pomidory należy wlać z oliwą na patelnię, doprawić solą, pieprzem, wrzucić posiekany ząbek czosnku, gdy odparuje woda dodać zioła
    • Wyrośnięte ciasto rozwałkować i położyć na blachę.
    • Wyrośniętą na blaszce pizzę posmarować sosem pomidorowym, ułożyć różyczki brokułu i kurczaka.
    • Pizzę włożyć do nagranego do 200 st. C piekarnika i piec ok. 10 minut.
    •  Na podpieczona pizze rozłożyć plastry mozzarelli. Włożyć znów do piekarnika na 5-7 minut.
    • Po upieczeniu posypać listkami świeżej bazyli.
Sosy można wymyślać dowolnie. Ja suche, upieczone ciasto smaruję nutellą. Tego nie wymyśliliby nawet Włosi, ale mi smakuje!

To są przygotowane składniki do pizzy.
Pizza jest prawie gotowa,wystarczy ją upiec:)
Pizza piecze się i wygląda pysznie!!!

Moja pyszna pizza na rodzinną kolację. Ja sobie na nią tylko popatrzyłam. Wyglądała pysznie!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz